Witam! Postanowiłem zrobić mały spis oraz opis jednostek wszystkich nacji w grze , w opisie będzie zawarte co i w jakich ilościach produkować najbardziej się opłaca :
Rzymianie : Legionista - Jednostka defensywna (uniwersalna stosowana przeciw konnicy) Pretorianin - Jednostka Defensywna (Stosowana przeciw piechocie) Centurion - Jednostka Offensywna Equites Legati - Jednostka Zwiadu/ infiltracji (Minimalna ilość w osadzie 30+ skanuje osady wroga oraz wykrywa i zabija obcy zwiad u nas) Equites Imperatoris - jednostka offensywno farmiąca (nie stosuje się jej zazwyczaj w głównym offie) Equites Caesaris - Jednostka Offensywna (Stosowanie jej w deffie jest nie opłacalne) Taran - Niszczy Budynki Obronne Wroga (obniżając tym % bonus do obrony jego jednostek oraz zwiaksza jego straty a nasze minimalizuje )NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK NIE GRABIEŻ Ognista Katapulta - Niszczy wybrane przez nas budynki wroga (stolica po zjechaniu do 0 nie znika !) NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK Konsul - Zbija poparcie w osadzie wroga poparcie gdy spadnie poniżej 0 osada staje się nasza (Nie da się przejąc stolicy wroga oraz musicie wyzerować przed wysłaniem Rezydecje , Pałac) [Znany pod innymi nazwami .... Gruby, Gaduła,Konsultant,]
Sumowanie porównawcze Legionista vs EC (w deff) Legion 35 * 4 = 140 50 * 4 = 200 EC 1 * 80 = 80 1 * 105 = 105 Wniosek : Bardziej opłaca się wybudować 4 legionistów niż 1 EC na deffa przeciw konnicy i piechocie
Pretorianin vs EC (w deff) 65 * 4 = 260 35 *4 = 140 EC 1 * 80 = 80 1 * 105 =105 Wniosek: bardziej Opłaca się wybudować 4 protów niż 1 EC na deff przeciw piechocie i konnicy
Centurion to jedyna jednostka off piechoty wiec jej porównywać nie będę
EC vs EI (w Off ) EC 12 : 4 = 3 - tu wyliczam tak aby była zjedzona jednakowa ilość zboża (ilość siana zjedzonego , ilość siana niezbędnego do utrzymania jednej jednostki , ilość utrzymanych jednostek) 180 * 3 = 540 EI 12 : 3 = 4 120 * 4 = 480
Wniosek Konnym offem u Rzymian powinien być Equites Cesari
Posiadanie Jednostek: Na 5500 - 6000 centurionów przypada 1000 Equites Cesari
KUŹNIA / ZBROJOWNIA Zbrojownia Polepszenie w zbrojowni ulepsza nasze jednostki w działaniu offensywnym (nie ma to wpływu jeśli polepszymy jednostkę deff w zbrojowni i wzrośnie jej atak nie zabije ona więcej jednostek podczas obrony naszej osady) Kuźnia W kuźni polepszamy zbroje naszych wojowników (jeśli polepszymy zbroje jednostce offensywnej i wyślemy ją na atak NIE ZGINIE ICH MNIEJ I NIE ZABIJĄ WIĘCEJ JEDNOSTEK wroga działa to tylko podczas obrony naszej osady jeśli zamierzacie bronić osady offem to ta opcja pomaga)
Wykaz Polepszenia jednostek % na poziom polepszenia w zbrojowni kuźni Ulepszenie w % na kolejnych poziomach budynku:
Poziom 1 - 1,5 % Poziom 2 - 3 % Poziom 3 - 4,5 % Poziom 4 - 6 % Poziom 5 - 7,5 % Poziom 6 - 9 % Poziom 7 - 10,5 % Poziom 8 - 12 % Poziom 9 - 13,5 % Poziom 10 - 15 % Poziom 11 - 16,5 % Poziom 12 - 18 % Poziom 13 - 19,5 % Poziom 14 - 21 % Poziom 15 - 22,5 % Poziom 16 - 24 % Poziom 17 - 25,5 % Poziom 18 - 27 % Poziom 19 - 28,5 % Poziom 20 - 30 %
GERMANIE Pałkarz - Jednostka offensywna ( Najczęściej stosowana w systemie prowadzenia osad 2X który opiszę niżej) Oszczepnik - Jednostka Deffensywna przeciw Konnicy Topornik - Jednostka Offensywna (Stosowana W głównym offie) Zwiadowca - Jednostka Skanująca / infiltrująca (Minimalna ilość w osadzie 60+ skanuje osady wroga oraz wykrywa i zabija obcy zwiad u nas) Paladyn - Jednostka Deffensywna Przeciw Piechocie Germański Rycerz - Jednostka Offensywna (Stosowana w Offie głównym) Taran - Niszczy Budynki Obronne Wroga (obniżając tym % bonus do obrony jego jednostek oraz zwiaksza jego straty a nasze minimalizuje )NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK NIE GRABIEŻ Katapulta - Niszczy wybrane przez nas budynki wroga (stolica po zjechaniu do 0 nie znika !) NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK Wódz - Zbija poparcie w osadzie wroga poparcie gdy spadnie poniżej 0 osada staje się nasza (Nie da się przejąc stolicy wroga oraz musicie wyzerować przed wysłaniem Rezydecje , Pałac) [Znany pod innymi nazwami .... Gruby, Gaduła,Konsultant,]
Porównanie : Porównywanie jednostek deff w tej nacji sensu nie ma gdyż posiada ona tylko 2 jednostki deffensywne jedna na piechotę a druga na konnice
Porównywanie jednostek offensywnych również nie ma sensu gdyż każda jednostka ma tu zastosowanie w następującej taktyce : System 2x Opiera się na wybraniu 2 osad off pierwsza (najlepiej cropowiec ) w której produkujemy tylko i wyłącznie Katapulty , Toporników oraz Germańskich Rycerzy I tym offem sobie ogarniamy wszystko lecz w systemie 2x zastosowanie jest jeszcze 1 osady (może to być cropowiec ale jak nie posiadasz nie musi być) i w tej osadzie produkujemy tanich jak barszcz Pałkarzy oraz Tarany które puszczamy jako przedbieg przed naszym offem głównym (ich zadanie to zniszczyć część deffa wroga oraz uszkodzenie/zniszczenie murów aby off który wejdzie chwilę po przedbiegu miał jak najmniejsze straty i jak najtaniej nam to wyszło (w tej osadce najlepiej mieć z 5000 pałek i 1000 tarana) można więcej oczywiście na 20 poziomie polepszenia w Zbrojowni
Przypadanie : Na 3000 Toporników germanów przypada 1000 Germańskich Rycerzy
Opis ZBROJOWNI I KUŹNI ZNAJDZIECIE WYŻEJ DZIAŁA TAK SAMO
GALOWIE Jednostki : Falanga - jednostka Uniwersalna deff (stosowana najczęściej na konnice) Miecznik - Jednostka Off jedyna piechotnicza offensywna jednostka tej nacji Tropiciel - Jednostka Skanująca / infiltrująca (Minimalna ilość w osadzie 30+ skanuje osady wroga oraz wykrywa i zabija obcy zwiad u nas) Grom Teutatesa - Jednostka off/farmiąca (Nie stosowana w offie głównym) Jeździec Druidzki - Jednostka Deff stosowana przeciw piechocie Haeduan - Jednostka Offensywna (czasem stosowana w deffie lecz to naprawdę głupota) Taran - Niszczy Budynki Obronne Wroga (obniżając tym % bonus do obrony jego jednostek oraz zwiaksza jego straty a nasze minimalizuje )NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK NIE GRABIEŻ Trebusz - Niszczy wybrane przez nas budynki wroga (stolica po zjechaniu do 0 nie znika !) NISZCZY TYLKO PRZY OPCJI ATAK Herszt - Zbija poparcie w osadzie wroga poparcie gdy spadnie poniżej 0 osada staje się nasza (Nie da się przejąc stolicy wroga oraz musicie wyzerować przed wysłaniem Rezydecje , Pałac) [Znany pod innymi nazwami .... Gruby, Gaduła,Konsultant,]
Porównanie Porównywanie jednostek deff tej nacji nie ma sensu bo posiada je tylko 2 przeciw 2 różnym typom atakującym.Lecz porównam falangę z Haeduanem żeby nie było niejasności Falanga vs Haeduan Falanga 40 * 3 = 120 50 * 3 = 150 Haeduan 50 *1 = 50 165 * 1 = 165
Wniosek: Haeduan przewyższa falangę w deffie przeciwko Konnicy lecz tylko o 15 pkt i znacznie przegrywa z falangą pod względem deffa przeciw piechocie oraz czas i koszty szkolenia i polepszenia na 20 poziom w kuźni są znacznie mniejsze niż Haeduana
Porównanie Offa Grom Teutatesa vs Haeduan Grom Teutatesa 6 : 2 = 3 - podzielenie ilości zjedzonej siana przez daną jednostkę (ilość siana zjedzonego , ilość siana niezbędnego do utrzymania jednej jednostki , ilość utrzymanych jednostek)
90 * 3 = 270
Haeduan 6 : 3 = 2 140 * 2 = 280
Wniosek : Bardziej skuteczny w offie jest Haeduan o 10 pkt lecz naprawdę się opłaca po polepszeniu
Przypadanie Jednostek: Na 4000 mieczników przypada 1000 Haeduana
Kuźnia / Zbrojownia Opisana przy rzymianach
Wszelakie pytania proszę zadawać pod postem
I TO BY BYŁO NA TYLE
|